Van der Valk
Innovatie achter de schermen
Web App en Android App
NEXT.js en React Native
Meer controle, meer flexibiliteit
Het Van der Valk resort op Bonaire ging van papieren naar een digitale werkwijze en had een publieke website nodig voor scooterverhuur, compleet met een boekingsmodule en een Content Management Systeem (CMS). Voor Van der Valk was dit een experiment waarbij de voor- en nadelen van in-house IT development afgezet wordt tegen inhuur van externe developers of aankoop van applicaties.
Sefrijn werkte veel samen met een UX-designer en teamleider Ron. Samen ontwikkelden ze een gebruiksvriendelijke applicatie en een CMS waarmee medewerkers eenvoudig content kunnen beheren en toevoegen. Zo zegt Sefrijn: “Van der Valk kocht voorheen externe software in, maar naar het idee en de ervaring van Ron wilden ze langzaamaan bewegen naar een organisatie die het beheer en de ontwikkeling van software in-house doet. zodat er meer controle en meer flexibiliteit is en waar mogelijk kosten bespaard kunnen worden”.
De magie achter de schermen
Na het afronden van het scooterverhuur-project is Sefrijn gaan werken aan het bestaande systeem voor zaalreserveringen om hier functionaliteiten aan toe te voegen en de applicatie gereed te krijgen voor lancering en gebruik binnen alle hotels.
“Voorheen was het zo dat als er iets stuk ging of er viel een scherm uit in de hotels, dan moest je er fysiek naar toe gaan om te kijken wat er aan de hand was en dat is tijdrovend” - Sefrijn. Het doel was om een toegankelijk en efficiënt systeem te ontwikkelen waarmee marketingmanagers van verschillende hotels zelf content op de informatieschermen kunnen beheren. Het systeem moet eenvoudig te gebruiken zijn, zonder dat technische kennis vereist was.
Code en Creativiteit
Sefrijn speelde een hybride rol als frontend developer en UX-designer, mede door zijn ervaring en de samenwerking met een junior UX-designer. “Ik vond het heel leuk om deze rol op mij te nemen ook omdat ik zelf ook veel ervaring heb vanuit design. Dus ik heb ik veel meegedacht over hoe we het gebruiksvriendelijk kunnen maken. Ik werkte samen met een junior UX-designer en die vond het ook wel erg fijn dat ik hem kon ondersteunen”. Samen ontwikkelden ze een responsive interface voor de informatieschermen die zowel in landscape- als portretmodus goed werken. Daarnaast creëerden ze een beveiligd CMS waarmee gebruikers advertenties, faciliteiten-informatie en zaalreserveringen kunnen beheren.
Snel schakelen, snel resultaat
Van der Valk is sterk gericht op korte termijn resultaten en kostenbesparing. Dit vereiste snelle implementaties en beperkte mogelijkheden voor uitgebreid testen. Het team schakelde na een maand over van React Native naar Next.js, waardoor de ontwikkeltijd werd verkort en er sneller resultaten konden worden geboekt. De netwerken van onze hotels zijn complex en vaak instabiel, wat de ontwikkeling en het testen van de applicatie lastig maakt.
Sefrijn testte de applicatie eerst in hotels met een jonge en enthousiaste marketingafdeling, zoals in Gorinchem, om een soepele implementatie te garanderen. De nieuwe oplossingen stelden marketingmanagers in staat om zonder technische hulp de informatieschermen te beheren. Dit leidde tot snellere en efficiëntere communicatie binnen de hotels, een beter merkimago, sneller kunnen schakelen tussen aansprekende marketinguitingen en een verbetering van de gebruikerservaring voor zowel medewerkers als gasten. De projecten werden positief ontvangen door het management en leidden tot plannen voor bredere implementatie in andere hotels.
Samenwerking met impact
Sefrijn heeft op indrukwekkende wijze orde weten te scheppen in een complexe en dynamische werkomgeving. Hij heeft een groot vermogen tot eigen initiatief en heeft uitstekend kunnen omgaan met variabele en uitdagende doelstellingen. Dankzij zijn proactieve aanpak en probleemoplossende vaardigheden heeft hij niet alleen structuur aangebracht, maar ook de kwaliteit en efficiëntie van het werk aanzienlijk verbeterd.
"Als developer heb je vaak een sterke mening over hoe iets beter kan, maar de kunst ligt hem in hoe je iemand bereikt”. Naast de vele dingen die Sefrijn geleerd heeft, heeft hij het ook erg naar zijn zin gehad. "Wat ik ook heel leuk vond tijdens mijn project, was het kerstdiner. Als externe medewerker werd ik daarvoor uitgenodigd, waardoor ik mij geen buitenstaander voelde. Daarom ontstonden hele leuke gesprekken en kwam ik in aanraking met andere mensen."
Capi's in charge
Benieuwd naar meer? check ook deze cases
Get in touch
Klinkt goed hè? laten we het over jouw project hebben!
Laat een berichtje achter via het formulier, of neem direct contact op
Contact